-1 Gidiyorum !

‘’ Her tanışma, her  seyahat gezginde az ya da çok derin ya da yüzeysel izler bırakır.’’

Matteo Pennacchi –

 Büyük rüya, Parasız ve valizsiz dünya turu

 

louis-vuitton-valigie-pegase18 Ağustos 2000. Bu kitabı ilk gördüğüm günü dünmüş gibi hatırlıyorum.  Başlığı hemen dikkatimi çekmişti, büyük ihtimalle 14 yaşımı doldurmama rağmen fazla seyahat deneyimim olmadığı içindi, seyahat etmeye bayılıyordum, damarlarıma çoktan karışmış gezme adrenalinini hissedebiliyordum.  Ayın sonuna doğru kitabı bitirmiştim, o andan itibaren Matteo Pennacchi’nin yaptığı gibi parasız ve valizsiz dünyayı dolaşma hayallerine başlamıştım, çevremden destek arayarak, şu dünyada karşılıksız birbirine yardım eden insanların olmasını umarak..

Aradan on iki yıl geçti, bu kitabı en az on kere tekrar ödünç aldım, özellikle de tehlikeli riskler içeren bu seyahatlerle  başa çıkamayacağım korkusunu hissettiğim zamanlarda.

Bu kitabı er ya da geç alacağım, eğer hala piyasada bulabilirsem ya da 3 avroluk kitap tezgahlarında.. Artık çoktan ‘vintage’ olmuş olacak. Olsun, o  benim koruyucum.

İşte bu seyahatim için de koruyucum tabi ki bu kitap. Tam olarak bu sabah A.B.D seyahatim için götürmek üzere Routard gezi  rehberinin yanında onuncu sefer ‘ Büyük Rüya’ yı seçtim.

Bazı insanların gözünde bu gezi çılgınca olabilir, gerçekten de öyle, aksi halde bu tutkum bu deneyimi tamamlayacak kadar büyüyemezdi, ama şunu da belirtmek gerekir ki zorluk yaşadığım anlar bu unutulmaz deneyimin gizli parçalarıydı. İşte bu zor anlarda kendimi bu kitabı okumaya adadım, sanki bir yol arkadaşı gibiydi.

Benim İncil’im olacaktı, benim desteğim, belki de bazı ülkelerde, sahip olduğum tek şey.Matteo Pennacchi

Gitmeden son hazırlıkları tamamladım:  Berbere gidip saçlarımı kestirdim, arabanın sigortasını durdurdum ve kafamın içinde eğer bir kere sigortayı durdurursam üç ay boyunca tekrar aktifleştiremeyeceğimi söyleyip beni uyaran sekreter kızın sözleri yankılandı. UMARIM ÖYLE OLUR!

Sonuç olarak ne zaman gideceğimi biliyorum ama hala dönüş biletimi almadım. Kendimi kadere ve olayların gidişatına bıraktım. Teorik olarak Temmuz sonu dönmem gerekiyor ama kim bilir!

Şu anki programın iki ay yurtdışında olmak, ilk hedef İskandinavya turu, ilk durağım Oslo.

Yarın günlerden X, çalar saatim dörde kurulu çünkü uçuşum 6:40.

Oslo için biletimi Rynair’den aldım, bir ya da iki gün burada kalacağım, sonra iki hafta İsveç’teyim,  Stockholm, Uppsala ve Helinki arasında mekik dokuyacağım.

libri in valigiaSonrasında New York’ a gitmek üzere iki gün Londra’ da olacağım.

Valizi zar zor kapattım, ciltlenmiş fotoğraflarımı da koyunca toplam on beş kiloya ulaştım:  iki jean, iki t-shirt, iki atlet, bir hırka, bir kazak, bir ceket, iki şort, bir hafta yetecek kadar çorap ve iç çamaşırı, özel durumlarda giyilebilecek (hiç belli olmaz) iki şık gömlek, mayo, plaj havlusu, fotoğraf makinası,  yara band, asprin, kişisel temizlik için gerekli şeyler, telefonlar ve TABİ Kİ kitaplar. Büyük Rüya’ nın yanında Doğu Amerika gezi rehberini ve arkadaşlarıma göstermek için kendi kitabmı da almaya karar verdim.

Heyecan, heyecan, heyecan.. Ama aynı zamanda Amerika için karışık duygular ve birçok düşünce, ama şimdilik heyecanı dorukta bırakmak istiyorum. Bu gerginliğimi atmak için kendimi kitaplara bırakıyorum, giriş bölümünü okurken tam da benim şu an hissettiğim gibi hissettiğini okuyorum, heyecanlı, gergin, ama enerji dolu, daha ilk durağına ayak basmadığı ilk sayfayı da okuyorum ve bana şansımın yaver gitmesi umuduyla başladığım bu geziyi tamamlamamı sağlayacak cesareti veriyor.

Facebook’tan bu seyahatle birlikle giderek artan mesaj ve mailler almaya devam ediyorum, ne saçma şu olay, bu arada gerçekten çok ucuz uçuşlar buldum: Oslo için Rynair’ den bagaj dahil tam olarak 46 Avro, Oslo Stockholm için yerel havayolu şirketi SAS, İskandinavya Havayollarından 75 Avro ( ucuz uçuş sağlayan Fly Be’de bile 76 Avro olduğunu düşünürsek), Stockholm- Londra Heatrow için British Airways  65 Avro, ki Rynair’de bagajsız hali 60 Avro’ydu, toplamda İskandinavya turum için 186 Avro harcamış oldum.

Hala zengin olduğumu mu düşünüyorsunuz?

Londra- New York gidiş-dönüş  587, yani şimdilik toplam..770 Avro.

Sonuç olarak seyahatim sırasında bazı harcamalarım da olacak. O harcamaları da bunlara ekleyeceğiz. Bakalım döndüğümde ne kadar harcamış olacağım !

İtalya’ dan ve yurtdışından önerilerinizi, yorumlarınızı ve cesaretlendirici mesajlarınızı bekliyorum, bana bu çılgın yolculuğa çıkmak için yardım edin !

Gidiyorum!

Translated by Merve Hosgor

One Comment

I commenti sono chiusi.