Norveç kraliyet ailesine bir selam

DSCN1395-Oslo-tigerSonunda otobüs garajına varıyoruz, valizlerimi 40 krona emanete bırakıyorum .
Kahretsin, bana sadece 50 kron kaldı!
Garajın yanındaki tren istasyonuna doğru yürüyorum, oradan çıkınca beni kaplan heykeli olan bir meydan karşılıyor. Birfotoğraf çekiyorum, kaplandan çok meydanda oyun oynayan çocuklar için. Hemen yanda bir turizm danışma ofisi var, şehirdeki müzeler ve aktivitelerle ilgili ufak bir bir keşif yapıyorum. Numaramı alıp sıramı bekliyorum.
Görevli kız bana şu anda nerede olduğumuzu ve gezip görülecek yerlerle önemli müzeleri gösteriyor.
Şehrin diğer tarafında Viking Müzesi ve TIKI Müzesi gibi güzel yerler var fakat vapura binmem gerekiyor.
Ana yola doğru yürürken bir katedralin yanından ve bir sürü hediyelik eşya, giyim mağazaları ve tipik restoranlar olan bir yoldan geçiyorum. Tam yol kavşağında aslan heykellerinin koruyuculuk yaptığı beşgen bir saray görüyorum, etrafından bahçeyi dolaşırken Robet Mabbeltorpe’un fotoğrafını andıran kel kafalı heykel dikkatimi çekiyor.MABBELTORPE
Yolda ücretsiz olarak aldığım birkaç dergiye göz atmak için oturuyorum:  mekanlar, sergiler, birkaç aktivite, ama pek ilgi çekecek bir şey yok. Dümdüz gidiyorum, uzaktan bir sürü çeşmesi olan bir saray gözüme çarpıyor. El afişi dağıtan bir kıza bu binanın Parlamento binası olup olmadığını soruyorum, başıyla onaylıyor. Saat 13:00, Mats’ten nerede olduğumu soran bir mesaj alıyorum ve Parlamento binasının önünde olduğumu yazıyorum.
Hacılar gibi etrafında bir tur atıyorum sarayın ve bir grup öğrencinin de benimle aynı yönde olduğunu fark ediyorum. ‘Mekke’ye varınca peşimden gelen sürünün bir şey olmadığını meydandaki kalabalığı görünce fark ediyorum. Mübarek tüm Norveçli öğrenciler burada toplanmış, sebebini merak ediyorum, kalabalığa yaklaştıkça önemli bir şeyler olacağını hissediyorum.  leone-parlamentoSaraya tam yaklaşınca kameramanların ve fotoğrafçıların da orda olduğunu fark ediyorum. Sonra bandonun sesini duyuyorum, başında iki atlı kadın ve arkalarında asker konvoyu. Başta sadece askerlerin nöbet değişimi olduğunu düşünüyorum ama onaylamak için yanımda duran kadına neler olduğunu soruyorum, ama maalesef İngilizce konuşmadığı için norveççe cevap veriyor. Ona norveççe bilmediğimi söylemeye çalışıyorum, böylece bana jestlerle olayı anlatmaya çalışıyor, yavaş yavaş konuşarak eliyle Parlamento binasını işaret ediyor. Bazı kelimeler kafamı karıştırsa da büyük ölçüde anladığımı düşünüyorum. Anladığım kadarıyla bugün ya kralın doğum günü ya da kraliyetin yıl dönümü. UNION kelimesi kafamı karıştırıyor, belki de evlilik yıl dönümü ya da  taç giyme yıl dönümüdür. Kafamı karıştıran şu ki eğer bir monarşiden söz ediyorsak neden Krallık Sarayı yerine Parlamento binasındalar?

Cevap Mats’ in beni arayıp Parlamento binasının önünde olduğunu ve beni göremediğini söylemesiyle ortaya famiglia-realeçıkıyor. Kendimi göstermeye çalışıyorum, ona bir at süren heykelin yanında olduğumu söylüyorum ama anlayamıyor, böylece Parlamento’ da değil Kraliyet Sarayı’nda olduğumu anlıyorum!
Neyse ki Parlamento Kraliyet Sarayı’ndan beş dakika uzaklıkta, biraz önce durduğum aslan heykelli yer. Bu arada bekçilerin değişim törenini izliyorum. Sonunda Mats’ le buluşuyorum ve ona neler olduğunu bilip bilmediğini soruyorum. Tabii ki biliyor, bana hem kralın hem de  kraliçenin doğum günü olduğunu söylüyor. Ama hala ‘union’ kelimesiyle ne alakası olduğunu anlayamıyorum, belki norveççede ’ ikisinin birden’ demektir ya da konuştuğum kadının neyi kutladığından haberi yoktur!
Saat iki, öğle yemeğine gitmeden önce kameramanların ve fotoğrafçıların ayaklandığını görüyorum ve arkadaşıma biraz bekleyip bekleyemeyeceğimizi soruyorum, kesinlikle bir şeyler olmak üzere!!  Gerçekten de birkaç dakika sonra sarayın meydana bakan en büyük penceresi açılıyor ve işte kraliyet ailesi büyük gururla Norveç bayraklarını sallayarak kutlamalarını sunan halkı selamlayıp onlara teşekkür ediyorlar!! Sanki bir masaldayım.. kral ve kraliçe, inanılmaz bir kalabalık.. Norveç kraliyet ailesini görebilmek harika bir olaydı, bu gezimdeki deneyimler listeme eklenecek türden!

Translated by Merve Hoşgör