זה הזמן לנסוע

 

“כל פגישה, כל תנועה מעניקים למטייל סימן עמוק פחות או יותר או בלתי מודע”

מתאו פנאצ’י

חלומות גדולים: מסע בעולם בלי כסף ובלי מטען

 

louis-vuitton-valigie-pegase18 באוגוסט 2000. אני עדיין זוכר את היום שבו ראיתי את אותו הספר בספריה בפעם הראשונה. הכותרת שלו גרמה לי לסקרנות פתאומית יותר מכל כי אהבתי מאד לטייל . אפילו שהייתי רק בן 14 ולא היה לי שום נסיון בטיולים ומסעות הרגשתי את האדרנלין זורם בוורידיי.

לקראת סוף החודש כבר קראתי את הספר ומאותו רגע התחלתי לחלום על לטייל בכל העולם בלי כסף ומטען, כמו מתאו פנאצ’י, למצוא אנשים שיתמכו ולהווכח שאנשים יעזרו לאורח בלי שום אינטרס – זאת לא אוטופיה.

ב-12 השנים האחרונות השאלתי את הספר הזה כמעט 10 פעמים כשעמדתי בפני טיול כלשהו שגלם בתוכו מידה מסוימת של סיכון.

יום אחד חשבתי אקנה את הספר הזה מדוכן ספרים זולים או מהספריה. הוא יהיה גם קמיע לטיולים שלי. באותו בוקר גם השאלתי מדריך טיולים לארה”ב ובחרתי שוב ב”חלום הגדול”.

בעיני אנשים אחרים הטיול הזה יכל להיות מדהים והוא אכן כזה אחרת לא הייתי יכול לממש את תשוקתי לחוויה הזאת. אבל חייבים תמיד לזכור שבין החוויות הבלתי נשכחות מסתתרים גם רגעים קשים. בדיוק באותם הרגעים אפנה לספר הזה כמו לשותף טיולים נאמן.

הוא יהיה התנ”ך שלי והתמיכה שלי ואולי במדינות מסויימות התמיכה היחידה. אני הולך לעשות את הדבר המטורף הזה כשישMatteo Pennacchi לי את הספר הזה בידיי ואקרא אותו שוב כדי להקל על ההתרגשות והחששות שילוו אותי בכל הטיולים שלי. אני מקווה שהוא יתן לי אומץ ויהפוך את הטיול לאפשרות ריאלית.

עד עכשיו טיילתי הרבה כמו “מכור לטיולים” travelholic, כמו שחבריי מחו”ל קוראים לי. כשהיה לי זמן חופשי ברחתי מהשגרה היומית של רומא ואם מישהו היה מציע איזה טיול, התיק שלי שהיה תמיד מתחת למיטה, היה מוכן תוך כמה דקות. או אם למישהו היה רעיון לטיול, מיד הסתכלתי על מחירי הטיסות באתרים השונים ומחירי המלונות ב-Booking.com.

הפעם החוויה שלי תהיה שונה מקודמותיה. היא לא תקיים את התנאי של מתאו פנאצ’י– טיול ללא כסף ומטען במלואו. קניתי כרטיסי טיסה אבל בטיול הזה יהיה אתגר חדש: Сouchsurfing

Couchsurfing זה אתר אינטרנט שבו אנשים מציעים לך ספה (    (Сouch ומכאן Couchsurfing ואתה לא צריך לשלם על הלינה!

זה נדמה דבר נפלא אבל למען האמת קצת הפחיד אותי. בסטוקהולם חברים שבדיים יארחו אותי אבל בארה”ב, לונדון ומקומות אחרים אני חייב לסמוך רק על האתר הזה.

הלכתי להסתפר, הפסקתי את ביטוח הרכב שלי ואני עדיין שומע אצלי בראש את המזכירה האומרת לי שאם אני מפסיק את הביטוח, לא אוכל להשתמש באוטו שלי 3 חודשים. אני מקווה שכך יהיה!

ידעתי מתי אני עוזב אבל לא היה לי שום מושג מתי אני חוזר. הפעם אשאר בחו”ל חודשיים אבל לא אשאר במדינה אחת. אתחיל לטייל ברחבי סקנדינביה. התחנה הראשונה שלי: אוסלו

libri in valigiaמחר יהיה יום :X צלצול שעון מעורר ב-4 בבוקר והטיסה ב-6:40. קניתי טיסה ראשונה עם ריאן אייר לאוסלו, שם אשאר יומיים ואחרי זה אני הולך לשבדיה ופינלנד לשבועיים כשאני מתכוון לבקר בסטוקהולם, אופסאלה והלסינקי. אחרי זה אני ממשיך ליומיים ללונדון ומשם לניו יורק.

ארזתי את כל מה שנחוץ בתיק גב. אפילו עם המצלמה שלי אני מגיע ל-15 קילו: שני ג’ינסים, 2 גופיות,2 סוודרים, מעיל 1, 2 שורטיפ, גרביים ותחתונים לשבוע אחד. 2 חולצות למקרים מיוחדים (אף פעם אי אפשר לדעת), בגד ים, מצלמה, אספירין, כלי רחצה, טלפונים וה-ספר.

חשש, דאגה, חשש אבל גם התרגשות והרבה רעיונות לגבי הפרוייקטים האמריקאיים שלי. אבל בינתיים הם יחכו.

קיבלתי מיילים וסמסים שבהם אנשים הניחו שאני סופר עשיר אם אני עושה את הטיול הזה.

שילמתי על הטיסה לאוסלו 46 יורו עם ריאן איר כולל תיק יד. מאוסלו לסטוקהולם שילמתי 75 יורו עם SAS (לעומת 76 עם חברות low-cost). מסטוקהולם ללונדון  עם בריטיש שילמתי רק 65 בהשוואה לריאן אייר שרצו 60.

המחיר הכולל של הטיול לסקנדינביה הוא 186 יורו. מישהו עדיין חושב שאני עשיר?

לונדון-ניו יורק וחזרה שילמתי 587 יורו. הסכום הכולל עד עכשיו 770 יורו. אני אדווח על ההוצאות שלי במהלך הטיול ותוכלו לראות כמה אני מבזבז.

Translated by Evgeny Rysin

One Comment Add yours

  1. david scrive:

    I just extra your RSS feed to my Live messenger News Reader.
    david http://www.addabazz.com/index.php?p=blogs/viewstory/1119858

Lascia un commento

