İşte Stockholm’dayım!

6554053-svezia-bandiera-svedese-il-pulsante-mappa-e-lucidaElinde iki Starbucks kahvesiyle duran Fredick’ i kalabalığın arasında seçiyorum.

– Velcommen i Sverige Dearling! –  kocaman gülümsemesiyle yanıma geliyor. Aslına bakarsanız Fredick’ i hiç sinirli görmedim, sanırım şu ana kadar tanıdığım en pozitif insan! Her zaman gülümseyen dünya tatlısı bir adam. En son Aralık ayında beni görmeye geldiğinde  zor bir dönemden geçiyordum. Onun sayesinde kendime geldim. Ona BAYILIYORUM! Beraber biraz daha zaman geçirmek için sabırsızlanıyorum.

Fredick’in kendi deyimiyle ‘’mafyavari arabasında’’ ilerlerken benim için hazırladığı gezi programını anlatıyor, şimdiden çok heyecanlıyım!

starbucks-election

Hafta sonu Stockholm’ dayız, daha sonra Pazartesi günü Norrland ve İsveç’ in kuzey tarafına gidiyoruz. Bir günü Umeå, iki günü Jörn’ de onun ailesiyle  geçirdikten sonra dönüş yolu üzerinde Uppsala’ da durmayı planlıyoruz.

Cuma akşamı ise Helsinki’ ye geçiyoruz. Fredrick benimle seyahat etmeyi sevdiğini söylüyor. Bunun yanında tüm arkadaşları genelde sıcak yerlere gitmeyi tercih ediyorlar, aynı şekilde Fredrick de öyle fakat ailesinin yanına dönmesi gerektiği zaman kimse onla gelmek istemediği için yalnız gitmek zorunda kalıyor. Bu nedenle aslında ona bir iyilik yaptığımı itiraf ediyor!

Bana görüşmediğimiz zaman içinde hayatının nasıl değiştiğini anlatıyor. Geçen bu zamanda bir ev satın almış, tamamen kendine ait bir yer ve yeni bir işe girmiş. Daha öne dava avukatlığı yapıyordu ve savcı olarak çalışıyordu. Bir mafyavari arabası var, BMW 1988, eski yeşil bir araba. Yeni bir araba almanın heyecanıyla bana tüm detayları gösteriyor; özel ışıklandırma sistemi, klima, otomatik vites ve Tom tom navigasyon.

Benim için arabanın en havalı yeri sıcak kahvemi koyabileceğim kısım.

hamburgerSonra arabanın motorundan ve kaç beygir olduğundan bahsediyor. O konuşurken sanki arapça konuşuyormuş gibi hissediyorum. Bu şeyleden anlamadığım kesin!  Bir keresinde bana arabanın kaç beygir olduğunu sorduklarında  ‘Ben kanı arabası kullanıyorum.’ diye cevap vermiştim.

Fredick yolculuğun uzun olacağını söylüyor. Umeå ‘ya varmak için 8 saat ve ailesinin yanına gitmek için de yaklaşık 2 saat arabayla seyehat etmemiz gerekiyor. Benim için hiçbir sorun yok. Bu zamanı yazmak için kullanabilirim.

Sonunda evine varıyoruz ve dün gece evi toparlamak için hiç uyumadığını söylüyor. Yeni evinden çok memnun, bana tüm evi gösteriyor;  banyo, mutfak, giysi dolapları.. Yatak odası, yemek odası ve salon birbirine bağlı. Son olarak her tarafı camla kaplı terası gösteriyor. Apartman komple yeni ve diğer ev sahipleri de aynı şekilde. Asansör hala çalışmıyor, bekleme salonu ve çöplerin toplandığı kısım kartonlarla dolu. Hala garaj sorunu var fakat Fredrick Helsinki için yola çıkmadan önce burayı kullanabileceğini söylüyor. Duvarlar tertemiz, kapı ve pencereler siyaha boyanmış. Tüm binada boya kokusu var. Binanın dışı ise gri.

Yolculuk yorgunluğunu üzerimden atmak için duş alıyorum ve sonra muhteşem domates soslu İsveç hamburgeriyle akşam yemeğimizi bitiriyoruz. Bu hamburgerde kesin bir numara var! Yemekten sonra koltuğa uzanıyorum ve hemen uykuya dalıyorum. Sabah ise kahve kokusuyla uyanıyorum ve bu güzel bir güne işaret ediyor.