Fittja Pazarı, Stockholm’ da Türkiye esintisi

fittja bazaerKahvaltımızı yumurta, tost ve marmelatla yapıyoruz. Arkadaşıma ev için alışveriş yapmasına yardım ediyorum.

Dün akşam bana lamba alması gerektiğini söylemişti. Fijjtja Pazarı adlı yere gidiyoruz, burada türk- arap tarzı mobilya, lamba, avize vs. bulabilirsiniz. Her ne kadar bu tarz Fredrick’ in hoşuna gitse de ben pek beğenmiyorum. Fredrick’ in evi modern bir ev olmasına rağmen salonda  iki tane mısır firavunu tablosu ve 20 li yıllardan kalma bir koltuk bulunuyor, modern- antika karışımı bir tarz. Büyük bir heyecanla bulduğu lambaları ve kenarlı yatakları gösterince yüzümü buruşturuyorum. Daha sonra gözlerini boyu benim kadar olan sapı kristal taşlarla kaplı ve tepesi süetle kaplanmış bir lambaya dkiyor. Fiyatı konrol ediyoruz: 300 euro! Ben bunu alacak olsam onların bana para ödemesi gerekir!

Fredrick lambanın boyuna tekrar bakıyor ve ‘’ Kahretsin bu evim için çok büyük ‘’ diyor.

Tebrikler doğru bildin! Üzgünüm ama burda farklı zevklerden bahsetmiyorum, bu tamamen İĞRENÇLİĞİN zevki!

En sonunda üç tane yunan vazolarını andıran bronz renkli abajur ve perdelerle uyumlu gri renkte bir başlıkDSC00029_600x600_100KB alıyor. Uyumsuzluğun doruk noktasındayız! Pazardan çıkarken kimseye burdan alışveriş yaptığımızı söylemememi rica ediyor çünkü arkadaşları burda sadece kelepir şeylerin olduğunu düşünüyorlarmış. Bu işe şaşmamalı. Onlarla tamamen aynı fikirdeyim!

Saat 3’ te Fredrick’ in kız kardeşinin doğum gününe davetliyiz bu yüzden Max’ ta bir şeyler atıştırıyoruz,hamburgerlerin tamamen iskandinav olduğu  İsveç fast foodu. Fredrick Mc Donald ve Burger King gibi Amerikan fast foodlarından nefret ettiğini ve bu nedenle Max’ ı tercih ettiğini söylüyor. Gerçektende kullandıkları sos bir harika ve hamburger yumuşacık en azından Mc Donald’s ınkiler gibi kartona benzemiyorlar.Kardeşi Maria’ nın evine gitmeden önce İtalya’ daki Media World’ un logosuyla aynı logoya sahip Media Market’ e gidiyoruz. Sanırım aynı franchising şirketi. Bizim de bu firmayı ingilizce bir isimle tanımamız ne kadar kişiliğimize uzak olduğumuzu bir kere daha hatırlatıyor bana ya da belki ismi ingilizce bırakmak daha çok ilgi çekiyor.Fredrick 64 gb lık bir flash disk alıyor neredeyse benim harici diskim kadar! Bu kardeşi için hediyesi, içine en sevdiği şarkıları koyuyor. Bu İsveçliler bu işi bilmiyorlar! En azından kibarlık edip bir demet çiçek alsaydın!

Translated by Merve Hoşgör 

2 Comments Add yours

  1. Dogania scrive:

    so, shall we make comments in turkish or english….
    anyway i wanna kurdish translation, too:)

    1. Fabio Chiarini scrive:

      If you translate for me…we can do it;)

Lascia un commento

