Flyet og har begynt på denne utrolige opplevelsen!

«Baruk ata adonai eloeinu er bakok»

Hebraisk bønn for en god reise

 

31. mai 2012

Kl 07:00

flyOmsider sitter jeg på flyet og har begynt på denne utrolige opplevelsen!

I går kveld organiserte jeg en kebab-middag og en drink for å feire avreisen og for si farvel til noen venner som også reiser, og som jeg ikke vet når jeg vil møte igjen. Selvsagt forsikret jeg om at jeg ville avslutte kl 23:00 siden jeg skulle opp klokken 04:00 dagen etter. I tillegg har jeg ikke bil så jeg må ta trikken hjem, og den siste går ved midnatt. Den gode intensjonen ble skutt ned da Elio sa at han kunne kjøre meg. RESULTAT? Jeg kom hjem, som alltid, kl 01:00.

Reisefeberen hjelper meg ikke å sove i det hele tatt og jeg vandret mellom badet og kjøkkenet for å sjekke i tilfelle jeg hadde glemt noe viktig. INGENTING! Jeg slo på computeren for å sjekke e-post og Facebook for siste gang og prøvde å sove, men jeg hadde tusenvis av tanker i hodet. Klokken 04:00 ropte faren min på meg og jeg latet som jeg strakk på meg og sto opp umiddelbart!

Ansiktet til faren min var som «Masken» når han så på Cameron Diaz. Han var så overrasket over at jeg sto opp umiddelbart at han spurte «drømmer jeg eller er jeg våken» mens han kløp seg i armen. Han tar ikke feil, for vanligvis må han rope rundt tre ganger før jeg kommer meg opp, og enkelte ganger må han ty til ekstreme metoder som å kaste et glass vann i ansiktet mitt. Skrekkelig oppvåkning!

Jeg hadde en stor frokost som om det var første påskedags-frokost: melon, cafe latte (helt og holdent kaffemaskin), yoghurt med kornblanding og brød med Nutella!

Jeg har en diettplan så jeg føler meg ikke skyldig. Jeg valgte grapefruktjuice i stedet for appelsinjuice siden den har mindre kalorier!

Jeg åpnet sekken sikkert ti ganger og bestemmer meg for å legge ned to bøker til: en av min venn Davide og den andre av min guru: Ricky Martin.

Jeg la bagasjen i bilen, sa farvel til brødrene som fremdeles sov og ga moren min en stor klem. Hun visket at hun ville savne meg og jeg kysset henne og sa at jeg ville savne henne også.

Faren min kjører meg til Ciampino flyplass og underveis snakker han om elektrisiteten som familien har brukt. Jeg sier ja med hodet men banner i tankene fordi jeg lurer på hvorfor han kjører så sakte, kun 80 km/t når motorveien er helt tom? Og på toppen av det hele bremser han noen ganger hvis han kommer opp i 100 km/t som om han var redd for å få fartsbot. For en tålmodighet!

Vi ankommer tidsnok kl 06:00 og jeg har kun 10 minutter før innsjekken stenger. Jeg gir faren min en stor klem mens en politimann forteller oss at vi har stoppet på hjørnet. Faren min prøver å forklare, men jeg ignorerer ham og jeg tar bagasjen og går med Bridget Jones-aktige skritt til innsjekkingen. Som vanlig med Ryan Air så er det en lang og enkel kø, så jeg ber at de andre passasjerene kommer seg fort gjennom siden flyet mitt går straks. Når jeg plasserer bagasjen på båndet for å sjekke inn og gir reservasjonen og id-kortet mitt til vertinnen ser jeg på klokken: 06:09! Ett minutt senere og jeg ville mistet flyet!

Vertinnen gjør meg oppmerksom på at jeg har to kilo for mye så jeg plukker ut alle bøkene mine, en kilo mindre, og det var ok!

Jeg smyger meg inn sammen med passasjerene til Paris Beauvais som har avgang ti minutter før meg og haster avgårde til gaten når jeg hører navnet mitt bli ropt opp. Når vi kommer om bord i flyet er jeg gentleman, også overfor menn, så jeg får tid til å sende min siste og sedvanlige «Farvel» -meldingen til vennene mine.

Jeg anbefaler å holde kontakten via e-post og Skype (selv om jeg, ærlig talt, har problemer med Skype så installerte jeg det igjen da jeg kom til Stockholm).

Som en god passasjer slo jeg av mobiltelefonen når vertinnen sjekket billetten. Jeg planla å sove i løpet av den tre timer lange flyturen, men du vet når man reiser med Ryan Air: de starter med bestillinger for varm mat, deretter drikkevarer, så følger duty free, lotteri, andre runde med drikke og enda en runde med drikke. Jeg utfordrer hvem som helst å prøve og sove!

Uansett, med alle disse forstyrrelsene skriver jeg mine siste ord før vi lander og jeg setter mine ben i Norge!!

Translated by Øysten Lindseth

2 Comments Add yours

  1. medical blog scrive:

    When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get four e-mails
    with the same comment. Is there any way you can remove
    me from that service? Bless you!

    1. Fabio Chiarini scrive:

      maybe the spam, but here we are your comment;) so I’m waiting your next comment!

Lascia un commento

