רק להגיד שלום למשפחת המלוכה הנורבגית

DSCN1395-Oslo-tigerבסוף הגעתי לתחנת אוטובוס והשארתי את התיק שלי בלוקר תמורת 40 קרונר. שיט, נשארו לי רק 50!

אני הולך לתחנת הרכבת וכשאני יוצא אני רואה כיכר יפה עם פסל הטיגריס במרכזה. עשיתי כמה תמונות במיוחד כי היו שם כמה ילדים ששיחקו עם השיניים והזנב שלו.

ממול הטיגריס ישנה לשכת התיירות. שם לקחתי את כל החומרים על העיר, אולי יותר מדי. אבל לא משנה..התרבות חייבת להיות כבדה! לקחתי מידע על מופעי תיאטרון, האתרים הכי טובים, מוזיאונים ועל מה שקורה באוסלו באותו זמן. לקחתי את המספר והתור שלי הגיע. האישה מהמשרד הראתה לי איפה אנחנו ואת הדרך הטובה והפשוטה להנות מכל האתרים MABBELTORPEוהמוזיאונים.

כמה מהמוזיאונים נראו מעניינים, כמו מוזיאון הויקינגים ומוזיאון TIKI אבל לצערי קצת רחוקים ואני צריך לקחת ספינה כדי להגיע אליהם.

יצאתי לרחוב הראשי וראיתי את הקתדרלה רק מבחוץ. אחרי זה המשכתי לשדרה עם המון חנויות בגדים ומסעדות מקומיות.

בצומת ראיתי בנין מחומש שלידו יש שני פסלי אריות. אני עובר מסביב לגינה שבמרכזה ראש קירח שכנראה מייצג תמונה של רוברט מאבלטורפה (Mabbeltorpe).

אני מתיישב לרגע לעיין במגזינים החינמיים שלקחתי בזמן הטיול שלי למקרה והיה משהו מעניין בעיר היום – תערוכות, אירועים מכל סוג, אבל לא מצאתי שום דבר מעניין. אני ממשיך ללכת ורואה מרחוק בנין מלא במזרקות. שאלתי את הבחורה שמחלקת פלאיירים אם זה בנין הפרלאמנט, היא הנידה את הראש בחיוב. השעה 13:00 ואני מקבל סמס ממאטס. אמרתי לו שניפגש ליד הפרלמנט.

אני הולך כמו עולה לרגל לארמון ורואה המון ילדים קטנים הולכים לאותו כיוון. כשהגעתי ל”מכה” הבנתי שהגל של הילדיםleone-parlamento שהלך בעקבותיי הוא כלום לעומת מה שהיה בכיכר ההיא. נדמה שכל בתי הספר הנורבגיים היו שם. אני סקרן למה? במיוחד כי ככל שהתקרבתי ככה שמתי לב שהולך להתרחש אירוע חשוב מספיק. כשניגשתי לבנין, ראיתי מלא מצלמות וצלמים. זמן קצר אחרי זה ראיתי קבוצה מתקרבת שבראשה שתי אמזונות על סוסים והרבה מאד חיילים. בהתחלה חשבתי שזה סה”כ חילופי משמר אבל כדי לקבל אישור שאלתי איזו אישה מה קורה אבל היא לא דיברה אנגלית וענתה לי בנורבגית, כשהיא מסבירה לי עם הידיים ומצביעה לכיוון הפרלמנט. ממה שהבנתי הם חגגו יום הולדת למלך או יום הנישואין או יום ההכתרה. תהיתי , אם זה מלך אז למה בפרלמנט ולא בארמון המלוכה?

התשובה התגלתה מהר כשמאטס ניסה להתקשר אליי ואמר שהוא ליד הפרלאמנט אבל הוא לא רואה אותי. אני מנסה להסתכל יותר טוב, אומר לו שאני על המדרגות ליד פסל האביר ואז אני מבין שאני לא ליד הפרלמנט אלא ליד ארמון המלוכה!

הפרלמנט היה 5 דקות הליכה מהארמון, בדיוק איפה שראיתי את פסלי האריות הראשונים. תוך כדי אני נהנה מלראות את חילופי המשמר.

famiglia-realeבסוף פגשתי את מאטס והוא אמר לי שזה יום הולדת גם של המלך וגם של המלכה.

כבר 2 בצהריים אבל לפני הארוחה אני רואה שהמתח בקרב הצלמים גובר ואני מבקש מחבר שלי לחכות עוד 2 דקות. הרגשתי שמשהו הולך לקרות.

ואכן אחרי כמה דקות החלון הכי גדול של ארמון המלוכה נפתח ויכולתי לראות משפחת המלוכה במלואה מודה על הברכות החמות של ההמון ומניפה דגל נורבגי בגאווה. זה נראה כאילו מהאגדות: מלך, מלכה וההמון המריע.. בהחלט חוויה שתתווסף לרשימת החוויות של הטיול הזה!

Translated by Evgeny Rysin 

Lascia un commento

