מכור ליונייטד בייקרי

united-bakeryתחנה הבאה: ארוחת צהריים! אנחנו הולכים ליונייטד בייקרי, רשת נורבגית של מאפיות/בתי קפה שמוכרת קפה, לחם, סנדוויצ’ים וקינוחים.

אנחנו לוקחים סנדוויצ’ים אחרונים כי זמן ארוחת הצהריים כבר עבר. הם אוכלים לאנץ’ בד”כ בין 11 ל-12 בבוקר. בחרתי אחד עם פסטרמת סראנו וגבינת ברי עם מיץ תפוחים וכמובן קפה.

ישבנו בחוץ למרות הרוח כי היתה קצת שמש ומרפסת קטנה שהיתה מאד נוחה בשבילנו. מאטס עובד בשיווק ופרסום שנה ועבד במדריד בספרד. הוא אמר שבהתחלה זה היה מושלם כי הוא קיבל משכורת מחברה נורבגית והוא גם קיבל משכורת נורבגית, אבל החברה נמכרה לחברה ספרדית והמשכורת הספרדית שלו עכשיו 800 יורו. השכירות שלו עולה לו 700 ולכן הוא חזר לנורבגיה.

הנהנתי כאשר הוא הסביר על המצב שלו ואני הסברתי שגם באיטליה המצב הכלכלי גרוע אולי אפילו יותר! הסברתי לו שכמה מהחברים שלי עושים התמחויות תמורת 300 יורו בחודש במוסדות מפורסמים כמו עירית רומא, משרד החוץ, משרד העבודה. הם עובדים כמו עבדים ובסוף ההתמחות מציעים להם התמחות נוספת ללא שכר!

אחרי הארוחה מאטס לוקח אותי לחורבות עתיקות איפה שבימי הביניים עמדה הטירה המלכותית שננטשה אחרי האיחוד עם דנמרק וארמון המלוכה עבר לקופנהגן.

בנין ארמון המלוכה העכשיוי  פשוט ומעוצב בסגנון נורבגי מודרני ולכן בילבלתי אותו עם הפרלמנט. חוץ מזה הבחורה נתנה לי אינפורמציה לא נכונה…אחח, אבל מה אפשר לצפות מבחורה ויותר גרוע – בלונדינית?

חזרנו לרחוב הראשי איפה שהוא החנה את הווספה שלו. פתאום התחיל לרדת מבול אז “חיכינו קצת” עד שהגשם ייגמר. נפגשנו יום למחרת בזמן הפסקת הצהריים שלו. אחר כך חזרתי לאותו רחוב שבו אכלנו צהריים כי ראיתי כמה חנויות צילום וכמה גלריות אומנות. בחנות צילום אמרו לי כמה יעלה לפתח תמונות בפורקס אבל הבחור בקבלה נתן לי אימייל שלהמנהל כדי לברר מחיר מדוייק.felicita_00002

אחר כך הלכתי לגלריית צילום אבל איך שנכנסתי הצלם הראה תמונות של דוגמניות מפורסמות.  בין הסלבריטאים היו מריל סטריפ ונעמי קמפבל. אז עשיתי אחורה פנה ונכנסתי לצומת הבאה ובפינה ראיתי פאב מאד נחמד עם מלא תמונות. שאלתי את הבחורה שם אם במקרה הם עושים תערוכות צילום. היא לקחה אותי לבעל המקןם, בחור עם חולצת הוואי שהחזיק פיינט בירה וקשקש עם חבר. הסברתי לו על הפרוייקט של תערוכת צילום והוא נראה מאד מעוניין וזמין. הוא שאל אותי מתי אני רוצה את זה ולכמה זמן. השארתי לו את האי מייל שנוכל לסכם את הפרטים.

נכנסתי לגלריה אחרת, עובר ממקום למקום, כמו סטודנט קטן. הצגתי את עצמי למזכירה בקבלה וכשהסברתי לה את הפרוייקט שלי היא נראתה מעוניינת אבל אמרה שיש להם כבר הזמנות עד 2014 והם יוכלו להעריך את התמונות שלי לא לפני 2013. אני אומר לה שאין בעיה כי אני גם מאד עסוק ב-2013 (ממש לא) ועושה פרצוף של מאד מעורב ומעוניין ואנחנו מחליפים כרטיסי ביקור. לפני שיצאתי הסתכלתי על המיצגים – תמונות בשחור לבן, פסלים עתידניים בסגנון וילדה מוצ’ו וסקיצות. אני מרגיש ביטחון.