Rygge.. bohužel není Oslo!

 

Cesta po boku s trpaslíkem Šmudlou a Dřímalem v jednom

.. neocenitelné!

Celková cena pobytu v Oslu:

385 norských korun = 50 eur

 

ryggeMám sraz s Matsem ve 13 hodin. Mats je norský kluk, kterého jsem poznal prostřednictvím stránky CouchSurfing. Přes ubytování jsem si uvědomil, že se tvoří řada přátelství z toho důvodu, že všichni mají jednu věc společnou: cestovatelskou vášeň.

Naštěstí mi dal ve výběru místa plnou moc, takže ať už bych byl kdekoli, vyzvedl by mě skútrem, protože město dobře zná. Ihned po přistání na letišti v Rygge mám namířeno do informačního centra, kde si vyptám mapu města, abych mohl lépe prostudovat ta nejlepší místa, která během své cesty autobusem navštívím, a abych zjistil, kde je směnárna.

Bohužel na tomto letišti není ani směnárna, ani mapky s městem – ve většině případů totiž Ryanair nechává svá letadla přistávat na podružných letištích, která jsou daleko od centra. Rygge není součástí oblasti Osla, a tak neměli mapu. Pokud se však týká směny peněz, možná pokud bych si něco koupil, kavárna na letišti by mi mohla vzít eura a vrátit mi zbytek v norských korunách. Namířím to tedy k baru, koneckonců opravdu potřebuji kafe, aspoň dvojité espresso, přestože se s trochou mléka zdálo být jako špatně filtrovaná břečka.

pisoloUdělám smutné oči na pokladní a podaří se mi proměnit 40 eur, víc ne, ale na dva dny by to mohlo stačit.

Poslední hrdinná slůvka byla rázem pryč, když jsem zjistil, že 40 eur odpovídá 300 norským korunám a jen za bus do centra města utratím 150. A ještě k tomu mě kontrolor, pravděpodobně Pákistánec nebo Ind, nezdvořile jako za trest nechal sedět v první řadě, kde po mém boku seděl chlap, co zrovna spal. Ten se má, řekl jsem si a ptal se sám sebe, jak to dělá. Za mnou se zase usadily starší paní, které tlachaly o nakupování, které mají v úmyslu uskutečnit hned, jak přijedou do města, ale pak ne ani po pěti minutách ze sebe “Dřímal” vysoukal ŠŠŠŠŠ, aby zjednal ticho, a to tak pořádně, že po celý zbytek cesty nikdo ani nedýchal. Já zabloudím mezi stařeny se stejným výkřikem zoufalství a úpěnlivě tím žádám o pomoc. Stařenky se zvednou a dívají se na mě soucitnýma očima.

Translated by Matteo Difumato

Lascia un commento

