-1 Itt az idő Útra kelek!

“Minden találkozás, minden mozgás,

egy többé vagy kevésbé mélységet vagy Eszméletlenséget sugalló jelet ruház az utazóra”, Matteo Pennacchi – Il Grande Sogno, il viaggio del mondo senza soldi e senza bagagli (A nagy álom, világutazás pénz és poggyász nélkül)

louis-vuitton-valigie-pegase18 Augusztus 2000. Még mindig emlékszem arra a napra, amikor ezt a könyvet először megláttam a könyvtárban, máris kíváncsiságot gerjesztett bennem mindenek felett azért is, mert szerettem utazni még akkor is, ha csak 14 éves voltam, és ha nem is rendelkeztem tapasztalattal az utazások terén, éreztem az adrenalint amint az ereimben lüktet.

Még ugyan azon hónap végéig elolvastam a könyvet és attól a pillanattól fogva, álmodozni kezdte a világkörüli utazásomról pénz és poggyász nélkül, mint Matteo Pennacchi, támaszt lelve az emberekben és bebizonyítani, hogy ezek igenis önzetlenül képesek segítséget nyújtani felebarátúknak, nem utópia.

Tizenkét év alatt több tucatszor is költsön kértem ezt a könyvet, főleg akkor amikor, féltem belevágni valamilyen utazásba, amely bizonyos mértékű rizikó faktorral járt.

Egy nap azt hiszem, hogy megfogom vásárolni ezt a könyvet, ha megtalálom valamelyik könyvesboltban vagy egy három eurós standon. Az amulétom lesz erre az utazásra is.

Matteo PennacchiMa reggel, kikölcsönöztem az Egyesül Államok routard kalauzát és ismét a “Nagy Álmot” választottam.

Puszta szemmel nagyszerű utazásnak tűnik, és természetesen az is, másképp nem csinálnám olyan szenvedélyesen ezt az egészet, de ugyanakkor azzal is kell számolni, hogy a felejthetetlen élmények mögött a nehéz pillanatok is omeghúzódhatnak. Éspedig, pont ezek a pillanatok lesznek azok, amelyek a könyv elolvasására fogna reábírni, mintha egy útitárs volna. Ez lesz a Bibliám, a támaszpontom, egyes országokban az egyetlen gondolom. Rá vagyok utalva, hogy megtegyem ezt az őrült dolgot, itt van a kezemben és ismét elolvastam, hogy szétoszlassam az aggodalmakat, amelyek kísértenek minden utazásom alkalmával, ekkor azt kívánom, hogy bátorságot adjon ismét mindenről megfeledkeznem, és hogy az utazás az új lehetőségek jegyében teljen el.

Egészen máig sokat utaztam, mint “kényszercsavargó” ahogyan a külföldi barátom nevez, amint szabad időre tettem szert, kiléptem az olasz főváros mindennapos rutinjából, és ha valaki éppen egy kiruccanási lehetőséget kínált fel, a poggyászom állandóan készenlétben állt az ágyam alatt, és pár perc alatt készen voltam az utazásra. Vagy ha valakinek támadt egy ötlete utazásra, máris megnéztem a légitársaságok kínálatát és a legjobb illetve legjutányosabb szálláslehetőségeket a Booking.com oldalon. Ezúttal a szerzett tapasztalat, kissé különbözni fog a többitől. Még mindig nem követem Matteo Pennacchi feltételét, miszerint tegyek egy utazást pénz és poggyász nélkül, vásároltam néhány repülőjegyet de ugyanakkor ez egy új kihívás lesz: COUCH SURFING.

A Couch Surfing egy weboldal formájában működő, szilárdan megalapozott szervezet, ahol az emberek egy kanapét kínálnak neked (innen jön az elnevezése Couch azaz Kanapé Szörfölés) és nem kell fizetned a szállásért!

Csodálatos dolognak tűnik, de hogy őszinte legyek kissé rémisztett. Stockholmban lesz egy svéd barátom aki elszállásol, de az Egyesült Államokban, Londonban és másutt is tuti, hogy kifogom próbálni.

Elmentem a fodrászhoz és megnyírattam a hajam, lefagyasztottam az autóbiztosításom, minekután még mindig hallottam miként vízhangzott fejemben a titkárnő hangja, amely figyelmeztet ha lefagyasztom nem fogom tudni használni az autót 3 hónapon keresztül. REMÉLLEM IS.

Most tudom pontoson, mikor fogok elindulni de nem tudom, mikor fogok visszajönni, a vásárolt repülőjegyek visszafele Londonig szólnak, ezután te irányítod a sorsod, hogy mi fog történni. A mostani hét után két hónapig külföldön leszek, de nem fogok végig ugyan azon országban dekkolni. Utam során a Skandináv-félszigetet fogom végig járni, első Állomásom: OSZLÓ.

Holnap lesz az X nap, reggeli csengőhang 4:00 órakor és a járat 6:40 kor szál fel.

Az első jegyet a Ryanair-től vásároltam, amely Oszlóba repít ahol két napot és egy éjszakát fogok eltölteni, aztán átutazom Svédországba két hétre ahol meglátogatom Stockholmot, Uppsalat és Helsinkit.libri in valigia

Ezek után két napra Londonba utazom, ahonnan tovább New Yorkba visz az utam.

Mindent becsomagoltam, amire szükségem lehet, a pvc képnyomtatványaimmal együtt elértem a tizenöt kilogrammot: két farmernadrág, két póló, 2 majó, 1 kardigán és egy pulóver, egy dzseki, 2 rövidnadrág, zoknik és alsóneműk egy hétre, 2 inget a különleges alkalmakra (sosem tudhatjuk), fürdőruha, fényképezőgép, Aszpirin, a személyi higiéniához szükséges eszközök, maroktelefonok, és könyv ELENGEDHETETLEN.

Aggódom, Aggódom, Aggódom, de ugyan akkor izgulok is és rengeteg ötletem támad az amerikai projektemhez, de nem előzök meg semmit az izgalom kedvéért.

Email-eim és üzeneteim érkeztek, ahol azt feltételezték, dús gazdag vagyok, amiért megengedhetem magamnak ezt az utazást.

Tulajdonképpen rendkívül kedvezőnek találom a repülőjegyek árát: az Oszlói járatért 56 eurót fizettem a Ryanair-el, poggyászt beleszámítva, Oszló–Stockholm járatért a helyi SAS, Skandináv Légitársasággal fizettem 75 eurót (a fapados járattal szemben olcsóbb, mert az 76 eurómba került volna). Stockholm–London járatért a British Airways-el csak 65 eurót fizettem, a Ryanair-el párhuzamban olcsóbb, mert velük 60 euróba került volna plusz a poggyász.

A Skandináv kiruccanás teljes összege 186 euró.

Van-e még valaki, aki azt gondolja, hogy gazdag vagyok?

London–New York városa menet és jövet 587 euró, a teljes összeg. amit fizettem abban a pillanatban 770 euró.

Mindenképp bejegyzést fogok írni, az utazásom során közbejött költségekről, hogy majd lássuk, mekkorára rúg a teljes költség!

Translated by Robert Kelemen

3 Comments Add yours

  1. Hi there! Would you mind if I share your blog with my facebook group?
    There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content.
    Please let me know. Many thanks

  2. Your method of describing the whole thing
    in this post is truly nice, all be capable of
    simply be aware of it, Thanks a lot.

  3. Hi! I could havе sworn I’ve visited this web site before but after
    looking at many of the posts I realized it’ѕ new to me. Nonetheless, I’m certainly happy I stumbled upon it and I’ll be book-marking iit and checking bback frequently!

Lascia un commento

