Süpermarkette panik!

wc1Her zaman hatırlayacağım bir cümle: “Var är Toeletten?”

Saat 18:30 gibi herkesle vedalaşıyoruz çünkü  dans eteye gitmeden önce saat 21 gibi Fredrick’in arkadaşları bir şeyler içmeye gelecekler, pre-pary!

Eve dönmeden önce parti için hem alkolsüz hem de gazlı olmayan bir şeyler hem de atıştırmalık almak için süpermarkete uğruyoruz..mission ipossibile!

Rafların arasında boş boş dolaşırken sadece su almayı öneriyorum o da bu önerimi değerlendiriyor. Tam o anda karnımın kasıldığını hissediyorum. Fredrick bana bir şeyler söylüyor ama ağrıdan ne dediğini anlamıyorum. Başta neler olduğunu anlamayan Fredrick Barselona’ ya tatile gitmek üzere olan ve yeni başladığı diyeti bozmak istemeyen arkadaşı için kalorisiz içecek aramaya konsantre olmuş durumda. Birden her şeyin karardığını hatırlıyorum ve arkadaşıma nasıl ‘ tuvalet nerede’ denir diye soruyorum.

 

‘’Var är Toeletten…Neden, noldu?” daha cümlesini bitirmeden ortadan kayboluyorum! Uzaktan patlattığı kahkahanın sesini duyuyorum.  Gülerse gülsün, altıma yapmak üzereyim!  Kasayı sormak üzere gelmiş bir hırsız edasıyla tuvalet nerde diye bağırıyorum. Kasiyer korku dolu gözlerle ‘ Aşağıda’ diyor. Durumun ne olduğunu anlayınca o da gülmeye başlıyor, lanet olsun! Hızla merdivenleri iniyorum ve tüm dükkanların kapalı olduğunu görüyorum.. diğer taraf ise çıkış.. PANİK!!  Acaba garajda mı yapsam?  Ama bir sürü çocuk var, ne kadar utanç verici bir durum. Tekrar yukarı çıkıyorum ve ilk gördüğüm kişiye soruyorum, o da eliyle tuvalet yazan tabelayı işaret ediyor. Sonunda varıyorum ve klozeti tuvalet kağıdıyla ‘mumyalamaya’ hazırlanırken bir de ne göreyim! Resmen evdeki tuvaletten bile daha temiz ve bembeyaz.. GÜZEL İSVEÇ İNSANI!!

ansia-panico

Çıktığımda Fredrick ‘in beni alışveriş torbalarıyla beklediğini görüyorum, gülmekten yüzüme bakamıyor. Arabaya doğru yürürken alttan alttan sırıtarak iyi olup olmadığımı soruyor. Ben de cevap veriyorum:

-İyiyim iyiyim, ama biraz daha yavaş yürüsen fena olmaz!

Gülmemek elde değil, şimdi geçti ya bana da komik gelmeye başlıyor.

– Yeni bir cümle: Jag har fött twø tvyllingan.

Ne anlama geldiğini merak ederek soruyorum.

-İkiz şanssızlığa sahibim demek!

İsveç mizahı aynen mayoya kaçan kum misali!

 

where i amArabaya vardığımızda çantayı almak için eğiliyorum.. Ve çantanın artık yerinde olmadığını fark ediyorum!  Fredrick  hemen Maria’ yı arıyor belki orda unutmuşumdur diye.

 

‘’Siyah bir Lacoste mu?’’diye soruyor Maria ve ceketlerle ayakkabıları bıraktığımız yere bakıyor. Aferin Fabio!

 

Navigatörle bir yarım saat dolaştıktan sonra aynı yoldan birkaç kez gettiğimizi fark edince navigatör kullanmanın pekte mantıklı olmadığını anlıyoruz.

 

Muhtemelen en uzun yolu seçtik! Yaklaşık bir saat sonra tekrar navigatörü açıyoruz ve adresi yazıyoruz. Navigatörden ses yok, ne sağa ne sola gitmemiz gerektiğini söylüyor, anlaşılan daha çok yolumuz var, iyi gidiyoruz! Yaklaşık bir saat sonra Maria’ nın evine varıyoruz, neler yaptığımızı soruyor. İçkilerimizi içtikten sonra  Stockholm’ un merkezine yakın Slussen diye bir yerde bir bara gidiyoruz.

 

İyi eğlenceler!

Translated by Merve Hoşgör

Lascia un commento

