Een heerlijk ontwaken met vaffel met slagroom en Hjortron

03/06/2012
23.30

vaffel-pannaIk word wakker met de geur van warme broodjes gedwarsboomd door de geur van koffie, een prachtige revival! Ik sta op wrijven mijn ogen en ik zie Fredrick in de keuken voorbereiding van het ontbijt: Våffel vers gemaakte, warm en geurig met slagroom en aardbeienjam en gele krenten genoemd bergbraambessen.
Fredrick mij duidelijk dat de gele bessen wordt genoemd Hjortron en wordt ook wel “Gold from  Norrland – Goud uit Norrland”, omdat het is een vrucht die alleen in de noordelijke bossen van Zweden wordt gevonden en is erg duur: een potje van 100 gram kan krijgen om daadwerkelijk kost je 30 euro! Ouders hebben het geluk om daar te wonen en vaak de moeder loopt naar de Hjortron ons en jam te verzamelen. In feite wat ik geniet van de zelfgemaakte jam van de moeder. Wie zou kunnen vragen voor een betere?
Ik geniet van die fantastische Våffel die verschillen van Waffel die meestal ook in Italië te verkopen zijn. Degenen die in Italië zijn veel dikker en komen uit België. Deze hier plaats zijn typisch Zweedse en zijn zeker immers in dezelfde pannenkoeken, met het verschil dat ze meer krokante!hjortron-confettura-di-camemoro
Ik geef u deze zonde van gulzigheid, één … twee … drie … vier … ok, het is beter om te stoppen anders tellen dan voel ik me schuldig! Na al meer dan ik het meer van een brunch zouden noemen, zag ik de tijd. Ik troost me door te zeggen bij mezelf dat het mijn enige maaltijd van de dag zal zijn, dus ik neem deze gelegenheid: Våffel verse room … … afgewisseld met aardbeienjam en bessen jam.
In de middag rusten we een beetje ‘, Fredrick moet je een beetje te nemen’ van de kater en ik neem deze gelegenheid gebruik om het internet te surfen en beschikbaar zijn voor de wereld.
Fredrick stroomt tussen haar Zweedse playlist, begreep hij dat zijn Italiaanse playlist niet zoals ik dat veel, want ze zijn nummers die ik luisterde naar mijn grootvader toen hij jong was.

CharlottejpgIk ben verrast door een aantal nummers die ik heb gehoord van een aantal bekende groepen die niet denken dat ze kwamen uit Zweden, want uiteindelijk zijn de nummers in het Engels. In het bijzonder, een aantal nummers die ik ken ze omdat ze in het Italiaans vertaald voor de initialen van Muccassassina, een nachtclub in Rome, waar ik ga elke vrijdag met mijn vrienden.
Een lied dat we weten allebei is “Hero” van Charlotte Perrelli. Het nummer is in het Engels, maar Fredrick me zingen in de Zweedse versie … en ik zing in de Muccassassina Italiaanse versie. We zien eruit als Tina Turner en Eros Ramazzotti!

Lascia un commento

